La clotxa és el plat tradicional per excel·lència de la Ribera d’Ebre, que diu molt dels orÃgens de pagès de la comarca i alhora posa en relleu la senzillesa i riquesa de la nostra gastronomia.
La clotxa la preparaven els pagesos al camp, amb la voluntat de barrejar els ingredients que més a mà tenien. El pa de pagès, la ceba, el tomà quet i l’all s’acompanyen, tradicionalment, d’arengada o sardina de casco i es rega amb un bon raig d’oli d’oliva. A mig pa de pagès se li teu part de la molla, s’omple amb els ingredients prèviament passats per la brasa, es rega amb oli i es tapa de nou amb la molla que s’havia tret al principi.
Des del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, juntament amb els ajuntaments i les empreses de la comarca, s’ha consolidat una festa popular que té a la clotxa com a protagonista principal i que, any rere any i de forma itinerant, aplega molta gent de casa nostra i d’arreu del paÃs per tastar la nostra cuina popular i tradicional i per gaudir dels atractius dels nostres municipis.
La Festa de la Clotxa i de l’Oli de la Ribera d’Ebre, aquest any 2025 arriba a la seva 20a edició. La Festa es celebrarà el diumenge 9 de novembre de 2025 a Flix, a la Plaça del Mercat.

PROGRAMA FESTA DE LA CLOTXA I DE L’OLI DE LA RIBERA D’EBRE (FLIX)
10.30 h. Inici de la festa.
Tot seguit Showcooking a cà rrec d’Ada Parellada.
11.00 h. Repartiment de les clotxes.
13.00 h. Actuació musical a cà rrec de Lo Gitano Blanc.
De les 10.30 h. a les 13.30 h. servei de monitoratge i taller per a infants de 3 a 12 anys (1.30 h. d’acollida). Inscripció prèvia fins al dia 5 de novembre emplenant el següent formulari: https://forms.gle/aUhwYW7xEYsLZanV7
PORTA’T EL GOT DE CASA
Repartiment de clotxes a partir de les 11 h. i fins les 13.30 h o fins exhaurir existències.
COMPRA DE TIQUETS A LES OFICINES DE L’AJUNTAMENT DE FLIX. TELÈFON DE CONTACTE 977 410 153
COMPRA ONLINE AL WEB www.flix.cat
Venda de tiquets el dia de la festa, fins a exhaurir existències.
La Festa donarà inici a les Jornades Gastronòmiques de la Clotxa i de l’Oli de la Ribera d’Ebre, en les que productors d’oli organitzen experiències vinculades a l’oli i la seva producció i restaurants de la comarca incorporen a les seves cartes la clotxa acompanyada d’olis de la Ribera d’Ebre.
Â
JORNADES GASTRONÒMIQUES DE LA CLOTXA I DE L’OLI: DEL 8 AL 30 DE NOVEMBRE. A CONTINUACIÓ US DEIXEM EL DETALL DELS PARTICIPANTS I LES SEVES ACTIVITATS:
      
| municipi | Móra d'Ebre |
|---|---|
| telefon | 977 40 18 51 i 977 41 01 53 |
| correu | turisme@riberaebre.org |
| web | www.turismeriberaebre.org |












